English

Design konsepter og definisjoner

Hvis du ikke er designer eller kjent med ulike designkonsepter og definisjoner, er denne artikkelen for deg. Vi ønsker at du forstår alt vi prøver å si om tjenestene våres. Av denne grunn forklarer vi ulike designkonsepter som vi bruker på nettsiden vår.

Merke

Merkerevisjon

En merkerevisjon undersøker merkevarens posisjon på markedet, kundens sinn og bransjen sammenlignet med konkurrentene. Merkerevisjonen evaluerer merkevarens styrker og svakheter og hvordan du kan styrke din posisjon. Det lar merkevaren din fokusere på eksisterende kunder og potensielle kunder for å møte deres behov og forventninger.

Merke Identitet

Identitet er samlingen av alle synlige elementer i et merke, som farger, design og logo, som identifiserer og skiller merkevaren i kundenes sinn. Når vi skaper en merkevareidentitet prøver vi å finne noe som gir et merke en personlighet og noe som folk kan assosiere seg med. Det former også kundenes inntrykk av et selskap og bygger tillit og lojalitet. Å ha en solid merkeidentitet er avgjørende for å motta fordeler som kundelojalitet, merkevaregjenkjenning, kundetillit og vekst.

Merkevarestrategi

En merkevarestrategi er en plan som inkluderer spesifikke, langsiktige mål som kan oppnås med utviklingen av en vellykket merkevare. En veldefinert og utført merkevarestrategi påvirker alle aspekter av en virksomhet og er direkte knyttet til forbrukernes krav, følelser og konkurransemiljøer. Det brukes for et selskap for å skape et spesifikt bilde av seg selv i hodet til nåværende og potensielle kunder. Når et selskap har gjennomført en vellykket merkevarestrategi, vet folk uten å bli fortalt hvem selskapet er og hva de gjør.

Tone of Voice 

Tone og voice er hvordan en merkevare kommuniserer med sitt publikum og bestemmer hvordan folk oppfatter budskapet. Det representerer virksomhetens underliggende tro og verdier, ikke gjennom det som kommuniseres, men hvordan det kommuniseres. Tone of voice gir din skrivekarakter autoritet og kan bidra til å markedsføre merkevarebudskapene dine.

Print Materiell

Print materiell er enhver form for trykt kommunikasjonsmateriale som brukes til å markedsføre en bedrifts tjeneste eller produkt. Dette kan inkludere brosjyrer, visittkort, reklameartikler, direktereklame osv. Utskriftssikkerhet kan være en effektiv måte å markedsføre virksomheten din på fordi folk kan føle og ta på merkevaren din, og skape en følelsesmessig forbindelse for å utvikle kunderelasjoner.

Visuell Design

Visuell design er estetikken til alt relatert til et merke og dets strategisk implementerte relaterte materialer som bilder, farger, typografi, former og mer. En tiltalende visuell design forbedrer brukervennligheten og forbedrer nettsidens brukeropplevelse. Vellykket visuell design engasjerer også brukere og bidrar til å bygge tillit og interesse for en merkevare.

Web & App

Wireframing

Wireframing er en prosess der designere skisserer potensielle løsninger for et interaktivt produkt. Ved wireframing lager vi low fidelity skisser av strukturen og flyten av mulige designløsninger. En wireframe fokuserer eksplisitt på plassfordeling og prioritering av innhold, funksjonalitet og tiltenkt atferd. Av disse grunnene inkluderer wireframes vanligvis ingen stiling, farger eller grafikk.

CMS Implementering

CMS er et innholdsstyringssystem (CMS). Et CMS er et programvareverktøy som brukes til å opprette, oppdatere og slette innholdet på et nettsted. Innholdet består av bilder, tekst, video, lyd og andre former. CMS brukes til å administrere innhold, og det lar flere bidragsytere lage, publisere og redigere.

Designsystem

Et designsystem er en komplett guide for et designprosjekt som består av regler, prinsipper, begrensninger og beste praksis. Hovedkomponenten i et designsystem er vanligvis et komplett sett med gjenbrukbare UI-komponenter. Designsystemer bidrar til å implementere konsistent brukergrensesnitt enklere, gir høyere kvalitet og bedre kommunikasjon med utviklere.

E-handel

Elektronisk handel (e-handel) refererer til å lage en nettbutikk for å selge produkter og tjenester.

Opplevelsesdesign

Opplevelsesdesign er en tilnærming som fokuserer på folks opplevelser inkludert alle brukere på tvers av alle aspekter av tjeneste, produkt eller begivenhet. Opplevelsesdesign fokuserer på å skape opplevelser som gleder brukere i stedet for å fokusere på brukervennlighet alene. Opplevelsesdesign er basert på hvordan brukeren føler seg når de opplever det og hvordan følelsene deres påvirker utfall, oppfatninger og minner etter bruk. For å skape meningsfylte opplevelser som kundene dine ønsker å engasjere seg i, må du forstå og oppdage hva kundene dine finner verdi i.

Full Stack Utvikling

Fullstack-utvikling refererer til hele dybden til en webapplikasjon, både frontend (klient-side) og back-end (server-side). Fullstack-utviklere kan designe komplette webapplikasjoner og nettsteder.

Interaktiv Prototyping

Interaktiv prototyping er en prosess for å teste designideer ved å bygge en interaktiv opplevelse som hjelper å verifisere designbeslutninger før utviklingen starter. Hensikten er å identifisere problemer og områder som trenger forbedring tidlig slik at nødvendige endringer kan gjøres før utvikling for å møte brukernes forventninger og krav.

Ytelsesoptimalisering

Ytelsesoptimalisering er prosessen med å forbedre nettytelsen. Nettytelse er hastigheten som nettsider lastes ned og vises med i brukerens nettleser. Nettytelsesoptimalisering er kunnskapsfeltet om forbedring av nettytelse på et nettsted.

Teknisk Strategi

En teknisk strategi er en samling av viktige beslutninger for å veilede teknologi og tilhørende faktorer for å oppnå forretnings- eller sluttbrukerresultater. Det involverer teknologivalg, prosess, organisasjonsdesign og kulturelle elementer.

Brukeropplevelsesdesign (UX)

Brukeropplevelsesdesign, også kalt UX-design, er å designe produkter som gir målrettede og relevante opplevelser til brukerne. Brukeropplevelse omgir alle aspekter av sluttbrukernes interaksjon med et selskap, inkludert deres tjenester og produkter.

Sosiale Medier

Animasjon

Designanimasjon er digitale bilder med bevegelse for å komplementere et digitalt design. Gode designanimasjoner er herlige og funksjonelle, et tillegg som øker den generelle brukervennligheten til et nettsted eller en app.

Innholdsdesign

Innholdsdesign handler om å formidle informasjon på den beste måten for brukeren å konsumere den. Når vi designer innhold effektivt, skaper, oppdaterer, evaluerer og vurderer vi innholdet på alle stadier av ende-til-ende-brukerreisen.

Innholdsstrategi

En innholdsstrategi handler om å planlegge, utvikle og administrere innhold (lyd, visuelt og skriftlig) for å oppnå forretningsmål. En effektiv innholdsstrategi tiltrekker seg målgruppen i alle trinn av prosessen og skaper engasjement etter kjøp eller interaksjon med tjenesten din.

E-postkampanje

En e-postkampanje er en markedsføringstiltak som når ut til mange mottakere samtidig ved hjelp av e-post. E-postkampanjer er laget for å nå nåværende eller potensielle kunder og gi relevante tilbud og verdifullt innhold. E-postkampanjer kan bidra til å bygge dype og tillitsfulle relasjoner med forbrukere.

Betalte Sosiale Medier

Betalte sosiale medier innebærer betalt plassering av annonsering på populære sosiale medieplattformer. Det bidrar til å øke inntektene og målrette mot en spesifikk underpublikum for å øke merkevarebevisstheten.

Rapportering og Analyse

Nettanalyse og rapportering er en praksis vi gjør for å forstå ytelsen til et nettsted og hva vi kan gjøre for å optimalisere det. Fokuset er på å identifisere målinger basert på bruker- og organisasjonsmål for å bestemme suksess og fiasko for disse målene. Når vi har samlet inn dataene, organiserer og lager vi rapporter som viser verdifull innsikt om hvordan nettsiden kan forbedres for å optimalisere ytelsen.

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering, også kalt SEO, er trafikken til et nettsted eller en nettside fra søkemotorer. SEO inkluderer et sett med forskjellige praksiser designet for å forbedre utseendet og rangeringen av nettsteder i organiske søkeresultater.

Fotografi

Når vi omtaler fotografering som en av våre tjenester, kan vi bidra til å tilføre verdi til nettstedet ditt og din digitale markedsføring med bilder av høy kvalitet, enten ved å lage et bibliotek med bilder som du kan bruke eller ved å ansette en profesjonell fotograf som tar bilder av dine team, lokasjoner, produkter, kunder og arrangementer.

Video

Kreativ bruk av video i webdesign eller digital markedsføring er en utmerket interaktiv måte å presentere produkter, tjenester eller en merkevare på. Videoer er effektive og kraftige verktøy for visuell kommunikasjon ettersom de leverer direkte og klare budskap til et bredt publikum og fokuserer seerne på noe spesielt.

Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å sikre at du får den beste opplevelsen på nettstedet vårt.