Tindre Design er et lite designbyrå i Oslo, Norge. Vi leverer unike og effektive løsninger som styrker våre kunder og får dem til å skille seg ut blant sine konkurrenter.
For Tindre sin rebrand oppgraderte vi den grafiske profilen, designet og utviklet en ny nettside, samt en strategi for sosiale medier. I dette prosjektet jobbet vi med en oppfriskning av Tindres visuelle identitet som fanger byråets lekne, ambisiøse og modige personlighet.
Den nye merkevareidentiteten reflekterer en ny merkevarestrategi for Tindre Design som fokuserer på å hjelpe bedrifter og merkevarer i Norge med å nå sine mål ved å skape unike og målrettede designløsninger av høy kvalitet. Siden Tindre Design startet opp i 2004 har markedet for designbyråer vokst betydelig. Tindres nye merkeidentitet vil bli anerkjent som et lite designbyrå som sprer glede rundt kompliserte prosesser og som får bedrifter og merkevarer til å føle at vi er det beste designbyrået, gjenkjennelig som en inspirerende rådgiver og som et godt alternativ til markedslederen. Strategien posisjonerer Tindre Design som en “styrkende merkevare”, som hjelper deg å få kontakt med publikum. Ideen er pent visualisert i Tindres stjerne, et symbol som kommuniserer styrke. Stjernen brukes av Tindre Design som en metafor for å lede folk videre på deres faglige reise uansett hvor de befinner seg.
Denne strategien for styrke og «empowerment» kommer til uttrykk i vår nye logo som er enklere, men sterkere. Den typografiske logoen består av kun en bokstav med en liten vri. Ved utformingen av logoen jobbet vi med iterasjoner for å evaluere et bredt spekter av alternativer, noen mer som den forrige logoen, og noen helt nye alternativer. Tindre-teamet diskuterte og gjennomførte undersøkelser som en del av prosessen.
Logoen er optimalisert for å fungere på tvers av ulike plattformer og skalaer. Identiteten er strømlinjeformet med en enkel “T”, og det ble også besluttet å ikke ha en sekundær logo med “Tindre Design” i fordi bokstaven “T” sammen med stjernen er et så sterkt symbol at vi ønsker at den er gjenkjennelig som det eneste symbolet som tilknyttet til Tindre Design.
Den primære merkefargen til Tindre er neongul, som ble vår nye signaturfarge. Designeren foredlet paletten med andre sprudlende farger som passer til vår personlighet. Vår sekundære farger består av Han Purple, Orange Crayola, Emerald og Orchid Crayola.
I likhet med logoen, representerer Cosi Azure-skrifttypen Tindres personlighet. Skriftsnittet har delikate og spisse former. Designeren synes det passet til merkevarens personlighet fordi vi ønsker at kundene våre skal føle at samarbeidet med oss føles som et friskt pust som bringer dem til toppen av de spisse toppene. Som det primære merkevareelementet kombinerte vi Cosi Azure-skrifttypen med den tidløse sans-serif-skrifttypen, Helvetica.